054-2845005

הוצאת דיבה ואיסור לשון הרע

הוצאת דיבה ואיסור לשון הרע | הגנת הפרטיות | זכות לשם טוב | חופש הביטוי

"שלושה דברים אי אפשר להשיב: זמן שחלף, חץ שנורה מקשת, ומילה שנאמרה" ת"א (ת"א) 1702/07

החל מתקופת המקרא ועד ימינו יחסי התקשורת בין בני אדם לא הייתה נקייה מסכסוכים ומחלוקות, בשנים האחרונות תחום לשון הרע תופס מקום מרכזי יותר בחיינו במיוחד לנוכח התפתחות הטכנולוגית וההתקשרות החברתית באמצעות הרשתות החברתיות, המרשתת (בלעז' אינטרנט), יישומים (בלעז' אפליקציות) וכיו"ב.

היד קלה על המקלדת ולא צריך רישיון להחזיק אחת כזאת, הפגיעה יכולה להיות בדיני נפשות, שכן אנשים רבים שמו קץ לחייהם בעקבות חוסר הידיעה כיצד לחיות עם העוול שנעשה להם בפגיעה בשמם, מנגד אנשים לא תמיד יודעים מהו איסור לשון הרע עפ"י חוק, מה עלול להיות היקף הפגיעה והשלכותיה. משכך יש לבחון את המקרה אליו הלקוח נקלע, לרבות מילות חוק איסור לשון הרע שכ"ה-1965 וההגנות שבחובו ולאחר מכן לבנות אסטרטגיה מתאימה על מנת להשיג את המטרה/מטרות שהצבנו בעבורו.


השירות המשפטי שניתן בין היתר:
► לשון הרע במרשתת/אינטרנט (מדיה חברתית, פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ וכיו"ב)

► לשון הרע בעבודה: ייצוג עובדים ומעסיקים מכוח יחסי עובד-מעסיק.
► ייצוג עובדם מהמגזר ציבורי והפרטי בתביעות איסור לשון הרע.
► לשון הרע במשפחה.

► ייצוג חברות ועסקים בתביעות איסור לשון הרע.

משנת 2010 ועד השנה הנוכחית, בעקבות פעילות גוברת של אנשים במרחב הוירטואלי, הוכפלו ואף כמעט שולשו כמות תביעות המוגשות לבית המשפט בעילת לשון הרע, מכוח חוק איסור לשון הרע תשכ"ה-1965, וכן מכוח חוק הגנת הפרטיות  תשמ"א-198. כמו גם הפסיקה התפתחה ויש לבחון נסיבות כל מקרה לגופו במטרה לפעול באופן מקצועי והולם בפתרון כל סוגיה.


האם לחיצה על שיתוף ברשת החברתית מהווה פרסום לשון הרע?

תשובה: כן, לפי פס"ד של בית המשפט העליון ברע"א 1239/19 יואל שאול נ' ניידלי תקשורת בע"מ, כדבריה של כב' השופטת ד' ברק-ארז: "ההסדרים שבחוק איסור לשון הרע עוצבו במטרה לאזן בין חופש הביטוי מחד לבין זכותו של אדם לשם טוב מאידך. הטלת אחריות בנזיקין על אדם שבוחר ביודעין לשתף במידע דיבתי, לצד הפעלת ההגנות וההקלות הקבועות בחוק כמו גם החלת כלים דיוניים שעניינם איסור על שימוש לרעה בהליכי משפט, היא בגדר איזון נכון. לעומת זאת, קביעה לפיה גם פעולה המתמצת בהבעת רגש מסוים כלפי ביטוי תיחשב כפרסום תחת חוק זה, חורגת מגדרו של איזון זה ועלולה להוביל לאפקט מצנן משמעותי ובלתי רצוי על השיח החופשי ברשתות החברתיות". 





הקודם  לרשימה המלאה  הבא
אתר נגיש