054-2845005

גישור ופתרון סכסוכים

הליכי גישור

הליך הגישור – הוא תהליך שדורש התייחסות לזמן ומקום ובהכרה בכך ש'האמת' לא נמצאת בנקודות קיצון.

המטרה – להגיע לפתרון משותף מכוח רצונם הכנה של הצדדים להגיע לידי הסכמה ליישוב הסכסוך ולא מכוח סנקציה של גורם צד ג'.


מה ההבדל בין ניהול הליך משפטי לבין הליך גישור?

ניהול הליך המשפטי הוא יקר! מלא באמוציות ומתחים נפשיים שעלולים להימשך זמן רב, בין היתר הצדדים נחקרים בבית המשפט ובסופו של הליך שופט הוא שנותן את ההחלטה/פס"ד כך שיש מנצח-מפסיד. מנגד, ניהול הליך גישור מתבצע בהסכמה תוך שיתוף פעולה של המגושרים, סביר שיהיו בו אמוציות, אם כי במקרה הזה 'הוצאת קיטור' לעיתים הכרחית. ליווי ההליך והבקרה המקצועית מצד המגשר יוצרים ודאות ופיקוח כי מתקיים איזון בין האינטרסים של המגושרים, כך ההליך עשוי להיות קצר, יעל וכלכלי הרבה יותר מניהול הליך בבית המשפט.


מה ההבדל בין טיפול זוגי/הורי לבין הליך גישור?

טיפול זוגי או תיאום הורי מטרתם להסדיר היחסים בין ההורים כך שיוכלו להתנהל באופן טוב ויעיל כלפי הילדים ובכך למנוע משבר שעלול להוביל לקרע ביחסים, התהליך עצמו הוא מעין "עבודה על הקשר", כאשר מנגד או במקביל הליך הגישור - מטרתו שונה וקיים יעד מוגדר לגיבוש כל המחלוקות והעלתם כל הכתב בדרך של הסכם עם מתן תוקף של פסק דין.


יתרונות הליך הגישור:
► הליך חסוי, ראה סעיף 79 ג(ד) לחוק בתי המשפט (נוסח משולב), התשמ"ד-1984 קובע: "דברים שנאמרו במסגרת הליך הגישור לא ישמשו ראיה בהליך משפטי אזרחי".

► יצירת דינמיקה חיובית בין הצדדים
► מודלינג של עבודה משותפת
► הפגת המתח, הורדת חשדנות – שיתופיות, פתיחות
► "הצד השני" שומע "בלי סינון" בהדדיות
► קבלת מידע מקיף
► "שבירת הקרח" (הידברות אמצעית)
► צמצום מחלוקות

בעקשנות יתר – כל צד מפסיד, הצדדים לא יפיקו רווח כמו שהיו יכולים להגיע מנקודה שאינה מעורבת רגשית, לעיתים כל צד חושב מה ייצא הכי טוב בשבילי. אם כי לא תמיד "הכי טוב בשבילי" שווה את הפתרון הכי יעיל וטוב לשני הצדדים. צדדים פועלים לא פעם מתוך תגובה שאינה עולה בקנה אחד עם הצרכים והחששות האמיתיים שלהם. כך הליך הגישור מכיל בחובו שקט נפשי וודאות ביחסים, לכל הפחות בעניין המחלוקת או המחלוקות הנדונות.

לֹא־לָנֶ֥צַח יָרִ֑יב וְלֹ֖א לְעוֹלָ֣ם יִטּֽוֹר׃
-ספר תהלים, פרק ק"ג, פסוק ט'




הקודם  לרשימה המלאה  הבא
אתר נגיש